tag:blogger.com,1999:blog-1286068182437600001.post6782603531185871108..comments2023-12-28T09:58:55.306-08:00Comments on Galeria Browarna: Traf SzlagiAndrzej Biernackihttp://www.blogger.com/profile/01620272063505286389noreply@blogger.comBlogger106125tag:blogger.com,1999:blog-1286068182437600001.post-57296033283863494022023-12-28T01:09:56.505-08:002023-12-28T01:09:56.505-08:00golden goose
kd shoes
fear of god hoodie
goyard
fe...<a href="http://www.goldengoose.us.org" rel="nofollow"><strong>golden goose</strong></a><br /><a href="http://www.kd13shoes.us" rel="nofollow"><strong>kd shoes</strong></a><br /><a href="http://www.fearofgodhoodie.com" rel="nofollow"><strong>fear of god hoodie</strong></a><br /><a href="http://www.goyardsoutlet.com" rel="nofollow"><strong>goyard</strong></a><br /><a href="http://www.fearofgodessential.com" rel="nofollow"><strong>fear of god essentials hoodie</strong></a><br /><a href="http://www.kyrie7shoes.us" rel="nofollow"><strong>kyrie 7 shoes</strong></a><br /><a href="http://www.bape-stas.com" rel="nofollow"><strong>bapesta</strong></a><br /><a href="http://www.yeezy700.us.com" rel="nofollow"><strong>yeezy boost 700</strong></a><br /><a href="https://www.off-whites.us" rel="nofollow"><strong>off-white</strong></a><br /><a href="http://www.stephcurry.us" rel="nofollow"><strong>stephen curry shoes</strong></a><br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1286068182437600001.post-60841301961990706962022-05-02T04:33:14.873-07:002022-05-02T04:33:14.873-07:00navigate hereofficial site newsMore Info Sourc...<a href="https://www.dolabuy.ru/wallets-c-157_158_201/best-louis-vuitton-copy-brazza-wallet-2022-aerogram-m81153m81026m81028-p-4625.html"" rel="nofollow">navigate here</a>official site <a href="https://www.dolabuy.ru/diorama-c-157_224_226/replica-christian-dior-diorama-bag-metallic-silver-microcannage-calfskin-p-1610.html"" rel="nofollow">news</a>More Info <a href="https://www.dolabuy.ru/bottega-veneta-c-157_260/top-quality-bottega-veneta-the-chain-pouch-cloud-orange-bag-p-1949.html"" rel="nofollow">Source</a>you can try these out theloezhttps://www.blogger.com/profile/14980707269884890236noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1286068182437600001.post-31030669562167797442012-10-27T14:50:00.957-07:002012-10-27T14:50:00.957-07:00Owszem, dużo słów.Owszem, dużo słów.Andrzej Biernackihttps://www.blogger.com/profile/01620272063505286389noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1286068182437600001.post-22813752273330658842012-10-27T09:20:39.254-07:002012-10-27T09:20:39.254-07:00Nie tylko pan Biernacki wali młotem prosto w głowę...Nie tylko pan Biernacki wali młotem prosto w głowę, są już inni ....http://strasznasztuka.blox.pl/2012/10/Mediations-Biennale-obszary-niepojmowalnego.html#ListaKomentarzy.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1286068182437600001.post-32806287351140762862012-10-27T05:35:39.228-07:002012-10-27T05:35:39.228-07:00Choroba zaczęła się wraz z pojawieniem się Duchamp...Choroba zaczęła się wraz z pojawieniem się Duchampa i jego pisuaru, a nasiliła się w drugiej połowie l. 90, od kiedy się w publicznych instytucjach "sztuki" połapano że pisuary można przyjmować masowo. Teraz każdy wyemancypowany urzędas-dyrektor ze swoim pojęciem "postępu" w sztuce chce się za cudzą kasę wykazać, że nadąża i czeka na pisuary z otwartymi ramionami. <br />Ale diagnoza Anonimowego ogólnie trafna . Problemem pozostaje znalezienie lekarstwa na tę obstrukcję, bo lewatywa blogów może nie wystarczyć. Andrzej Biernackihttps://www.blogger.com/profile/01620272063505286389noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1286068182437600001.post-74390606745746503222012-10-27T01:07:46.092-07:002012-10-27T01:07:46.092-07:00>>>„nie są oni w stanie odwrócić sytuacji... >>>„nie są oni w stanie odwrócić sytuacji i dopuścić myśl, że jednak jest jakiś powód, dla którego ich adwersarze nie zechcieli się załapać do obozu dzierżącego chwilowo symboliczną władzę w polskiej sztuce.”<br /><br /> Dopuszczenie takiej myśli wiąże się z niebezpieczeństwem, że pociągnie ona za sobą całą lawinę bardzo przykrych kontestacji własnej podmiotowości. Przykładowo pani Iza wygląda mi na osobę bardzo ambitną i pracowitą. Widać, że w swój blog wkłada dużo serca. Pewnie ciężko pracuje, wspina się po szczeblach hierarchii zawodowej i radością z pracy kompensuje sobie brak przyjemności, na które czasu nie starcza osobie szczerze oddanej pasji. A tu zjawia się Pan i w domyśle obwieszcza, że marnowała czas, bo sztuka jest gdzie indziej. A wszystko to, co przynosi pani Izie tyle satysfakcji ma drugorzędne znaczenie z punktu widzenia prawdziwego krytyka<br /><br /> Chcąc nie chcąc, wali Pan młotem prosto w głowę. I wymiana zdań na nic się tu zda. Ponieważ analiza tego w czym zawiera się sedno sprawy, czyli dostrzeżenie złożoności formy dzieła i jej wpływu na przekaz, nie podlega w wystarczającym stopniu werbalizacji. Najlepiej zaprosić takiego niewiernego Tomasza do galerii i w bezpośrednim kontakcie z obrazami (gdyż inaczej tego, jak na przykładach, wytłumaczyć się nie da) unaocznić mu, że wyraz dzieła sztuki - a więc jego wartość artystyczna - nierozerwalnie związany jest z formą. Co dla Pana, jako praktyka, jest rzeczą oczywistą. Niestety w tej kwestii po drugiej stronie barykady panuje mrok ignorancji, a czasami wręcz podejrzenie, iż tacy jak Pan są szalbierzami mydlącymi oczy jakimiś metafizycznymi właściwościami dzieła.<br /><br /> Choroba która trawi sztukę do po dziś dzień zaczęła się gdzieś na przełomie lat 60-tych i 70-tych, czyli przy narodzinach radykalnego konceptualizmu. Wtedy to granica między sztuką i refleksją nad nią zatraciła granice - krytycy i teoretycy sztuki zaczęli uchodzić za artystów. <br />Dzieła zniszczenia dopełniła późniejsza masowa produkcja kuratorów, którzy kończąc kierunki takie jak kulturoznawstwo lub historia sztuki, nie mają zielonego pojęcia o trudach i granicach kształtowania formy w malarstwie, rzeźbie, fotografii… Za to mają ostre parcie na karierę i ciepłą posadkę za publiczną kasę. Więc rosną nam ciągle (jak to w biurokracji) rzesze ekspertów od: społecznych wykluczeń, nierówności, traum, lub wygłupów rzekomo badających granice sztuki - rzesze ambitne, ale jak kret ślepe na artystyczne piękno.<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1286068182437600001.post-72237878566161127112012-10-21T15:01:25.182-07:002012-10-21T15:01:25.182-07:00Mnie w tych dialogach z Wojciechem Kozłowskim i z ...Mnie w tych dialogach z Wojciechem Kozłowskim i z Izą Kowalczyk zastanawia fakt, jak dalece nie są oni w stanie odwrócić sytuacji i dopuścić myśl, że jednak jest jakiś powód, dla którego ich adwersarze nie zechcieli się załapać do obozu dzierżącego chwilowo symboliczną władzę w polskiej sztuce. Że jednak z jakiegoś powodu przyjmują rolę outsidera i narażają na epitety frustrata, choć rozpoznanie, które numery aktualnie wygrywają w tej grze, jest dziecinnie łatwe. Już tylko ten jeden dialog ze strasznejsztuki2 pokazuje, że tzw. outsiderzy są świetnie zorientowani nawet w tym rodzaju sztuki(feminizm), która nie jest ich faworytem. Nie ma mowy o ich oporze z nieświadomości. To raczej ta druga strona się raz po raz wykłada, gdy z logiką na bakier wyzywa od zawistników kogoś, kto niemal nic innego nie robi tylko w ramach swojej galerii i wydawnictwa promuje innych artystów. Tyle, że nie z ich stajni.Andrzej Biernackihttps://www.blogger.com/profile/01620272063505286389noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1286068182437600001.post-21422303626656299732012-10-21T07:41:01.369-07:002012-10-21T07:41:01.369-07:00Dzięki za linka.
Prześledziłem wymianę zdań i prz...Dzięki za linka. <br />Prześledziłem wymianę zdań i przyznaję, że Krasnale mają dużo racji nazywając Wojciecha Kozłowskiego biurokratą na służbie. Łatwo też domyślić się, w jaki sposób, przy tak nikłych kwalifikacjach i pospolitym guście, pan ten uchował się na swoim stanowisku. Wystarczy zwrócić uwagę na wypowiedzi w stylu:<br /> <br />„Jeśli jednak od początku wprowadza się ton tego typu, to naprawdę nie ma sensu. To jest wtedy, jak w programie "Warto rozmawiać"”.<br /><br />Albo: „Podjęłabyś się przekonywać Pana Prezesa, że KS to nie sprawka Rosjan?”. <br /><br />Tak na marginesie, ciekawie się to czyta z perspektywy czasu, gdy do dzisiaj Polacy nie otrzymali wraku samolotu, ba, nawet czarnych skrzynek. <br /><br />Dla mnie Kozłowski jest urzędniczym tworem Polski postkolonialnej, w której ciągle, jak za PRL-u, awanse i posady dostaje się nie za profesjonalizm, a za zgodność myślenia po linii ekipy rządzącej. Myślę, że jest szczery w tym co pisze, to znaczy nie jest cynicznym karierowiczem, a jest klasycznym lemingiem – lemingiem karierowiczem. <br />W takim przypadku są małe szanse na zmianę, ponieważ by zdać sobie sprawę ze swojego iluzorycznego znawstwa sztuki, musiałby on zakwestionować swoją pozycję jako jej eksperta, czyli zakwestionować słuszność zajmowanego przez siebie urzędniczego stanowiska. A jako leming, jednostka o osobowości mocno autorytarnej, nie jest w stanie zrzec się w imię prawdy stanowiska budującego jego autorytet w oczach innych. Pewnie od czasu do czasu miewa przebłyski olśnienia i dochodzi do niego, gdzieś z głębin podświadomości, przykra myśl, że nie ma „oka do sztuki”. Ale pewnie szybko przepędza te przykre stany rzucając się w wir ciężkiej pracy nad kolejnym, swoim zdaniem, interesującym artystycznym projektem . Nic więc dziwnego, że ze swojego subiektywnego punktu widzenia, przy poczuciu dobrze spełnionego obowiązku, może Kozłowski czuć się zawistnie opluwany. I nie wątpię, że może być mu przykro.<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1286068182437600001.post-85644072597417084912012-10-19T11:22:44.568-07:002012-10-19T11:22:44.568-07:00Gratuluję cierpliwości a sobie niezłej pamięci.Gratuluję cierpliwości a sobie niezłej pamięci.Andrzej Biernackihttps://www.blogger.com/profile/01620272063505286389noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1286068182437600001.post-25871757655877134832012-10-17T14:22:30.207-07:002012-10-17T14:22:30.207-07:00http://strasznasztuka.blox.pl/2010/10/Sedzia-Glown...http://strasznasztuka.blox.pl/2010/10/Sedzia-Glowny-we-Wroclawiu.html#ListaKomentarzy<br /><br />znalazłem:)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1286068182437600001.post-57868361614754838822012-10-15T00:44:04.780-07:002012-10-15T00:44:04.780-07:00Sorry, trza samemu poszukać w starszym postach (gd...Sorry, trza samemu poszukać w starszym postach (gdzieś od 7 do 12 strony archiwum strasznejsztuki2). Andrzej Biernackihttps://www.blogger.com/profile/01620272063505286389noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1286068182437600001.post-41615911986437909552012-10-14T16:49:41.969-07:002012-10-14T16:49:41.969-07:00"..parę miesięcy wstecz..." - proszę o l..."..parę miesięcy wstecz..." - proszę o linkAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1286068182437600001.post-48446965864761498082012-10-14T13:22:55.740-07:002012-10-14T13:22:55.740-07:00Pozwolę sobie jeszcze, w kontekście ręcznych umiej...Pozwolę sobie jeszcze, w kontekście ręcznych umiejętności Koniarz ze ...stajni Banasiaka, przypomnieć rozważania Wojciecha Kozłowskiego nt. kiepskiego MANUALU Krasnalsów, opublikowane w komentarzach na stronach strasznejsztuki2, parę miesięcy wstecz. Polecam.Andrzej Biernackihttps://www.blogger.com/profile/01620272063505286389noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1286068182437600001.post-12314969990046013012012-10-14T13:05:29.072-07:002012-10-14T13:05:29.072-07:00Choć, istotnie, "Kompozycje Izy Koniarz wymag...Choć, istotnie, "Kompozycje Izy Koniarz wymagają od widza percepcyjnej wytrwałości", to opisy p. Banasiaka wymagają wręcz wytrwałości końskiej. Tylko wtedy w tych wydukanych, bladych i nieudolnych popiskiwaniach "artystki"można dostrzec za Banasiakiem "erupcje malarskiego żywiołu" i żywioł "brawurowych zestawień kolorystycznych". <br />Przyjmując za krytykantem, że "Iza Koniarz traktuje swoje prace jako bezpośrednie przedłużenie istnienia", p. Banasiak miast pisać farmazony, powinien bezzwłocznie podać jej kroplówkę. Sobie zresztą też.<br /><br />Andrzej Biernackihttps://www.blogger.com/profile/01620272063505286389noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1286068182437600001.post-31146453105744473872012-10-14T12:34:33.931-07:002012-10-14T12:34:33.931-07:00ale o czym my mówimy, błagam.. proszę przeczytać t...ale o czym my mówimy, błagam.. proszę przeczytać tekst po lewej i obejrzeć to nieudolne, źle zreprodukowane "coś" po prawej.. nie wierzę że on to pisze i patrzy sobie potem w lustro, co za upadek..<br /><br />http://galeriakolonie.pl/pl/wystawy/3/1Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1286068182437600001.post-84907945215111035572012-10-14T04:19:13.598-07:002012-10-14T04:19:13.598-07:00Może naturę dyktafona pokazał, ale żeby dyktatora?...Może naturę dyktafona pokazał, ale żeby dyktatora?Andrzej Biernackihttps://www.blogger.com/profile/01620272063505286389noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1286068182437600001.post-81701806417121917262012-10-13T14:55:52.916-07:002012-10-13T14:55:52.916-07:00O ja piórkuję! Ledwo co buszka wziąłem, a tu w TV ...O ja piórkuję! Ledwo co buszka wziąłem, a tu w TV Banasiak rozmawia z diabłem…<br /><br />http://www.tvp.pl/kultura/magazyny-kulturalne/rewizje-sztuki/wideo/sztuka-krytyczna/563107<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1286068182437600001.post-48250418604167882112012-10-13T12:11:39.187-07:002012-10-13T12:11:39.187-07:00i proszę... Banasiak marzący o platformie krytyki ...i proszę... Banasiak marzący o platformie krytyki po raz kolejny pokazał swą prawdziwą naturę dyktatora. Nasz komentarz o wyżej przytoczonej treści został ściągnięty z gabloty krytyki. I o czym tu mamy gadać?The Krasnalshttps://www.blogger.com/profile/14974720285090377377noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1286068182437600001.post-72059406300448336772012-10-11T23:19:07.462-07:002012-10-11T23:19:07.462-07:00No i Exit, oczywiście, a podejrzewam, że jeszcze k...No i Exit, oczywiście, a podejrzewam, że jeszcze kilka przeoczyłem.Andrzej Biernackihttps://www.blogger.com/profile/01620272063505286389noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1286068182437600001.post-57871293999724539042012-10-11T23:15:37.694-07:002012-10-11T23:15:37.694-07:00Dużo może nie ma i wszystko zależy od wysokości us...Dużo może nie ma i wszystko zależy od wysokości ustawionej poprzeczki ale jednak trochę pism, ze zmiennym szczęściem i zawartości się jednak ukazuje: Arteon, Arttak, Artluk, Format, 2+3D, Art&Business. Warto zaglądać do Piktogramu, WAW, Zeszytów Literackich,Fa-Artu, Aspiracji, pisma MOCAK-u, ASP w Krakowie. No i pozostaje cały segment pism niepolskich: Artforum, Frieze, Parkett, Novum, Graphik, Azart, Art International, Modern Painters, Arte, Umelec itd.. Andrzej Biernackihttps://www.blogger.com/profile/01620272063505286389noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1286068182437600001.post-71575152903217913232012-10-11T13:17:44.320-07:002012-10-11T13:17:44.320-07:00Jeżeli przy krytyce jesteśmy, to przy okazji chcia...Jeżeli przy krytyce jesteśmy, to przy okazji chciałbym zapytać, jakie polskojęzyczne pisma o sztuce – kolportowane np. przez Empik, czyli powiedzmy dostępne dla szerokiego odbiorcy – są godne uwagi polskiego miłośnika sztuki? <br />Pisząc „miłośnik sztuki” mam na uwadze, ten typ estety, któremu opinie autorytetów art world-u pokroju Banasiaka zwisają luźno. <br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1286068182437600001.post-72881492793820122782012-10-11T09:29:04.638-07:002012-10-11T09:29:04.638-07:00aneks do tekstu Krasnali na przykładzie Pana Jakub...aneks do tekstu Krasnali na przykładzie Pana Jakuba- o takich osobach się mówi na mieście:<br />,,Pożyteczny idiota,, ;)gość niedzielnyhttps://www.blogger.com/profile/17330768997091147015noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1286068182437600001.post-62417034908155288252012-10-11T03:56:03.970-07:002012-10-11T03:56:03.970-07:00To jakieś wyście z kłopotliwej nierówność płci, ni...To jakieś wyście z kłopotliwej nierówność płci, nieprawdaż? :)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1286068182437600001.post-88575340998022389742012-10-11T03:39:15.937-07:002012-10-11T03:39:15.937-07:00tak jest :) tak jest :) The Krasnalshttps://www.blogger.com/profile/14974720285090377377noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1286068182437600001.post-50666528849742372792012-10-11T03:31:04.224-07:002012-10-11T03:31:04.224-07:00The Krasnals: Znakomita i w pigułce analiza aktywn...The Krasnals: Znakomita i w pigułce analiza aktywności p. Banasiaka. Jedyne co warto dodać, to małe wyjaśnienie pojęcia "WYKLUCZONYCH". Ochoczo używa go wspomniany krytyk i w ogóle określenie bez refleksji weszło w obieg. Weźmy przykład niby "wykluczonej" Galerii Browarna. Niby, bo przecież galeria od początku wystawia KOGO CHCE, bez żadnych oporów i ograniczeń. Wystawiała klasyków (Michalina i Konrad Krzyżanowscy, zwiazanego z terenem lokalnym Chełmońskiego, klasykę koloryzmu (Nacht Samborski), awangardy (Krygier), klasyków współczesności (Sienicki, Sempoliński, Zemła, Grabiański, Starowieyski, zbiory ASP w W-wie),młodych i średniomłodych twórców i z Akademii (Knorowski, Łukasik, Pawlak, Arczewski) i streetartowców (IXI Color, Massmix). Nikt jej nigdy nie bronił swego czasu wystawiać Sasnala (jak w Zderzaku) i nikt jej nie broni sięgać po tych, po których sięga kol. Banasiak w swojej galerii. Jeżeli tego Browarna nie robi, to nie dlatego, że nie może, ktoś jej zabroni, ktoś się nie zgodzi, KTOŚ JĄ WYKLUCZA, tylko to stanowi jej WYBÓR. Wybór z określonych powodów artykułowanych tu i gdzie indziej, nagminnie. Andrzej Biernackihttps://www.blogger.com/profile/01620272063505286389noreply@blogger.com